Home Forums Music Very Early Grammys 2023 Predictions

Very Early Grammys 2023 Predictions

CREATE A NEW TOPIC
CREATE A NEW POLL
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 662 total)
Created
8 months ago
Last Reply
4 months ago
661
replies
105432
views
111
users
naveand
60
ELIAS✨
48
PopGuy
32
  • Profile picture
    almanzarlamarcarlile
    Joined:
    Jul 27th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738873

    INLA didn’t got BPDGP because Gaga has won it a year prior.

    Oh! That explains why Thank U Next missed BPVA one year after Sweetener won????

    And because “Always Remember Us This Way” has gotten in BPSP and SOTY

    It did not get BPSP and SOTY was decided by a panel.

    Johnny Depp is a wifebeater.

    Profile picture
    TomJerry
    Joined:
    Oct 4th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738892

    Your point does not work because we already have an example of a BSFVM winner that missed pop beating a song that did get nominated in pop. Pop and Visual Media are different fields. I would also like to once again point out that LMM with a Disney song has already gotten a win here. Beyoncé, meanwhile, is 0/3.

    Lin-Manuel Miranda’s How Far I’ll Go from Moana was nominated for an Oscar. Spirit wasn’t. It solely relied on Beyoncé’s name.

    Profile picture
    TomJerry
    Joined:
    Oct 4th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738908

    It did not get BPSP and SOTY was decided by a panel.

    Yeah. I’m not really familiar much of the nominations that time.

    Profile picture
    almanzarlamarcarlile
    Joined:
    Jul 27th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738947

    Lin-Manuel Miranda’s HFIG from Moana was nominated for an Oscar. Spirit wasn’t. It solely relied on Beyoncé’s name.

    An encanto song is also getting nominated for an oscar but ok.

    And not to mention:

    Oscar nominations: January 12 2020
    Grammy 1st round voting: Sept 25-Oct 10 2019
    Grammy final round voting: Dec 19-Jan 3 2020

    Spirits oscar snub would have had zero impact on its chances

    Johnny Depp is a wifebeater.

    Profile picture
    TomJerry
    Joined:
    Oct 4th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738951

    WDTAB is also getting nominated for an oscar but ok.

    And not to mention:

    Oscar nominations: January 12 2020 Grammy 1st round voting: Sept 25-Oct 10 2019 Grammy final round voting: Dec 19-Jan 3 2020 Spirits oscar snub would have had zero impact on its chances

    But the short-list was revealed way back in December.

    Profile picture
    almanzarlamarcarlile
    Joined:
    Jul 27th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738956

    But the short-list was revealed way back in December.

    You mean the short-list which it was on?

    Johnny Depp is a wifebeater.

    Profile picture
    TomJerry
    Joined:
    Oct 4th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204738960

    You mean the short-list which it was on?

    Oh shit yeah it was. It was Taylor who missed the short-list

    Profile picture
    Monet Tejada
    Joined:
    Sep 27th, 2011
    Topics:
    Posts:
    #1204739258

    Be Alive will win BSFVM 100%

    or not. “Bruno” is by far the bigger song.

    Profile picture
    Deemy
    Joined:
    Feb 20th, 2015
    Topics:
    Posts:
    #1204739282

    INLA didn’t got BPDGP because Gaga has won it a year prior. And because “Always Remember Us This Way” has gotten in BPSP and SOTY. So INLA winning would’ve been similar to “Always Remember Us This Way” being the song submitted on that category.

    So either way any song from ASIB was going to win.

    Brush up on your facts before you post lol. Google is right there.

    Profile picture
    Ziggiy
    Joined:
    Nov 25th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204739929

    If Kendrick Lamar’s new album is at least on the level of Damn I’m expecting him to finally take home the AOTY award. A black artist has got to win it SOMETIME this decade and I feel he’s the chosen one.

    Profile picture
    Boz
    Joined:
    Jan 19th, 2020
    Topics:
    Posts:
    #1204739953

    IDK, I feel like Kendrick’s time to win AOTY has passed lowkey. Like what’s gonna change this time?

    If Outkast is any indication, for a rap album to win AOTY it needs to be very pop-appealing.

    Profile picture
    ScottyDog
    Joined:
    Nov 24th, 2011
    Topics:
    Posts:
    #1204740000

    I think the album would have to be politically-minded, closer to To Pimp a Butterfly, but with a couple of accessible hits. I think the difference now is the wait between Damn and this album building anticipation, compared to the wait between TPAB and Damn, along with the desire to reward a rap album. Kendrick is accessible and well-known enough to get support outside of the genre.

    IDK, I feel like Kendrick’s time to win AOTY has passed lowkey. Like what’s gonna change this time?

    If Outkast is any indication, for a rap album to win AOTY it needs to be very pop-appealing.

    Profile picture
    flower boy
    Joined:
    Feb 12th, 2019
    Topics:
    Posts:
    #1204740006

    Adele’s “Easy On Me” is spending a 9th week at #1. It marks the longest running solo female #1 since “Hello” (10 weeks). She’s literally going to sweep the Grammys next year..once again lol

    SOTY, BPSP and BPVA are already in the bag. With no major releases and massive radio approval it will remain for the tenth week.

    Profile picture
    flower boy
    Joined:
    Feb 12th, 2019
    Topics:
    Posts:
    #1204740018

    I BELIEVE that if Kendrick couldn’t beat Daft Punk, Taylor Swift, Bruno Mars and Kacey Musgraves, he’s hardly going to be a strong competition against the biggest Grammy darling in history. We will see.

    Profile picture
    naveand
    Joined:
    May 9th, 2021
    Topics:
    Posts:
    #1204740041

    If Kendrick Lamar’s new album is at least on the level of Damn I’m expecting him to finally take home the AOTY award. A black artist has got to win it SOMETIME this decade and I feel he’s the chosen one.

    If not him then Beyoncé

    Why are you reporting this post? (optional):
    Not now
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 662 total)

The topic ‘Very Early Grammys 2023 Predictions’ is closed to new replies.

Similar Topics
almanza... - May 21, 2022
Music
Emmyfan - May 13, 2022
Music
strange... - May 12, 2022
Music